Don Norman
Kasdienių daiktų dizainas
2025 m. / Iš anglų kalbos vertė Irena Jomantienė / Redagavo Aušra Kaziukonienė, Asta Bučienė / Specialusis konsultantas Igor Gubaidulin / Dizainas Jurgis Griškevičius / Maketas Albertas Rinkevičius / Autoriaus nuotrauka © Tomas Hellebrand /
Žymaus JAV dizainerio Dono Normano (g. 1935) klasikinė knyga „The Design of Everyday Things“ (1988, atnaujintas ir papildytas leidimas 2013, liet. „Kasdienių daiktų dizainas“) – viena populiariausių ir išsamiausių dizaino knygų pasaulyje, orientuota į vartotojų poreikius ir jų psichologiją, laikoma nesenstančia klasika ir šiandien dažnai patenka į geriausių visų laikų knygų apie dizainą dešimtukus ir penketukus.
D. Normanas, dažnai vadinamas dizaino tėvu arba dizaino guru, profesoriavo JAV Kalifornijos universitete, įsteigė „Nielsen Norman Group“ dizaino kompaniją, ėjo „Apple“ viceprezidento pareigas, pateko į istoriją kaip terminų „dizaino psichologijos“ ir „vartotojo patirtis“ (angl. user experience) autorius. „D. Normano knyga „Kasdienių daiktų dizainas“ yra pirmoji, nuo kurios verta pradėti vartotojų patirties studijas. Esminė autoriaus taisyklė mano galvoje sukėlė revoliuciją. Ji skamba maždaug taip: „Jei susidūrus su technologija tau kas nors nepavyksta – kaltas esi ne tu, kalta technologija.“ Kitas reikšmingas D. Normano pasiekimas – siekis į dizaino darbus integruoti psichologines žinias. Dizaino psichologija, apie kurią klasikas pradėjo kalbėti prieš 30 metų, šiandien yra kone atskiras komunikacijos mokslų žanras“, – sako dizaineris J. Valatkevičius.
Būtent dėl to knyga šiandien pasitelkiama kaip mokymo priemonė universitetuose, tai privalomas skaitinys dizaino bendrovėse, rekomenduojamas pradžiamokslis plačiam dizainu besidominčiam skaitytojų ratui.
Knygos leidybą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba
Nuomonės