Roberto Bolaño

Tolima žvaigždė

... Grįždamas į aerodromą parašė ketvirtą ir penktą eilutę: Mir­tis – tai meilė ir Mirtis – tai augimas. Kai pamatė aerodromą, parašė: Mirtis – tai bendrumas, bet niekas iš generolų ir genero­lienių ir generolų vaikų, ir aukštųjų vadų, civilių, dvasiškių ir kultūros veikėjų neįskaitė jo žodžių.

Aldous Huxley

Beždžionė ir esmė

1948 m. parašytoje „Beždžionėje ir esmėje“ A. Huxley mūsų pasauliui negailestingai nubreže pačią niūriausią ir baisiausią perspektyvą – globalų žmonijos krachą, kurį sukels dvi didžiausios Vakarų civilizacijos ydos: nacionalizmas ir aklas tikėjimas progresu.

Vladimir Sorokin

Trisdešimtoji Marinos meilė

Kultinio rusų rašytojo Vladimiro Sorokino romanas „Trisdešimtoji Marinos meilė” buvo parašytas 1982–1984 m., bet dienos šviesą išvydo tik 1995 metais. Knyga mus nukelia į „brandų“ sovietmetį ir pasakoja tragišką Marinos – hiperseksualios trisdešimtmetės muzikos mokytojos – meilės paieškų epopėją, kupiną nykios kasdienybės ir gaivališko sekso scenų.

David Leigh, Luke Harding

WikiLeaks. Juliano Assange‘o karas prieš slaptumą

Kas šis malonios išvaizdos jaunuolis, staiga tapęs Amerikos priešu Nr. 1? Naujasis
 alternatyviosios žiniasklaidos pranašas ar įžūlus virtualios erdvės teroristas? Į šiuos klausimus
 knygoje „WikiLeaks. Atskleidžiant Juliano Assange’o karą su slaptumu“ atsako du kairiojo britų
 dienraščio „The Guardian“ žurnalistai – Davidas Leigh’as ir Luke’as Hardingas.

Nevalstybinės politikos ir neoficialiosios kultūros žurnalas

Juodraštis Nr. 3

Trečiasis „Juodraščio“ numeris pasirodo visą pasaulį apėmusios ekonominės krizės sutemose. Tai sisteminė neoliberalaus kapitalizmo ir jam tarnaujančių valstybių krizė, tačiau jos padarinius stengiamasi perkelti ant visų mūsų pečių. Šiame žurnalo numeryje pateikti straipsniai padės suvokti globalų krizės mastą, jos priežastis ir pasekmes.

Jean Genet

Gėlių Dievo Motina

Tai himnas vienatvei, pakylėjamai beveik iki religinio kulto. Jeanas-Paulis Sartre’as „Gėlių Dievo Motiną” vėliau pavadino „masturbacijos epu”. Paulis Valéry, perskaitęs romano rankraštį, pasakė, kad tai genijaus kūrinys, tačiau jį reikia sudeginti.

Tomas Šinkariukas

Kaip vaikai

Knygos herojai nėra supančioti jokių moralės dogmų, todėl elgiasi „kaip vaikai“ žudydami ir griaudami viską aplinkui. Į jų dialogus autorius įpina daugelį žmonijos sukurtų socialinių bei filosofinių doktrinų, tačiau šios negelbsti. Patirdami stiprius ribinių situacijų sukrėtimus, jie tikisi išsiveržti iš iliuzijų bei mistifikacijų labirinto, bet viskas veltui...

Arūnas Spraunius

Isto(e)rija apie šoferį Sofiją

Arūnas Spraunius <...> romane „Isto(e)rija apie šoferį Sofiją“ pasiekia sarkazmo viršūnę. Pasitelkęs psichoanalizę, mūsų dienų tikrovę jis paradoksaliai susieja su Senuoju Testamentu ir pribloškia netikėtais biblinių įvykių deriniais.

Venedikt Jerofejev

Maskva-Petuškai

Paprasta kelionė virsta metafizinės utopijos ir dvasinio idealo paieškų odisėja. Venička klaidžioja vingiuotais nuskaidrėjusios pasąmonės labirintais, cituoja Bibliją ir marksizmo klasikus, filosofuoja su Dievu bei angelais ir (žinoma!) kiekvienoje stotelėje malšina nenumaldomą sielos troškulį.

Woody Allen

Trys vienaveiksmės pjesės: Riversaido kelias, Senasis Seibrukas, Centtrinio parko vakarų gatvė

W. Allenas savo pjeses rekomenduoja „intelektualiems cinikams, kandiems šmaikštuoliams ir savo gyvenimu susirūpinusiems psichoanalitikų pacientams“. Intelektualūs cinikai, autoriaus nuomone, skaitydami patirs intelektinį orgazmą, kandūs šmaikštuoliai išmoks keletą naujų sąmojingų frazių, o psichoanalitikų pacientai galiausiai apsispręs, ką daryti su savo gyvenimu.